Thursday 20 November 2014

SELAWAT PERDANA BOOK OF RECORDS

Indera Mulia Ipoh, 20 Nov – Selawat Perdana “Books Of Records” Negeri Perak telah diadakan bagi mencipta sejarah kali pertama yang telah dianjurkan oleh KEMAS Negeri Perak atas usaha gigih Pengarah Kemas Tuan Ahmad Kamal Idris Bin Hj Nawawi dan Anggota Kemas bagi menjayakan program yang berprestij dan membanggakan ini. Seramai 1588 orang kanak-kanak tabika Kemas telah menyertai program ini bagi memecah Book Of Records sekaligus tercatat nama Kemas di dalam Malaysia Book Of Records itu.




 Majlis Selawat beramai-ramai ini telah dirasmikan oleh Datuk Saarani Mohamad Pengerusi jawatankuasa Pembangunan Luar Bandar, Perladangan, Pertanian, Perumahan dan kerajaan tempatan. Beliau juga menyatakan bahawa majlis ini bukanlah semata-mata mahu memecah rekod Malaysia namun ingin membuang tanggapan segelintir orang ramai yang menuding jari mengatakan Tabika Kemas hanya mengajar menyanyi dan menari tanpa keseimbangan ilmu duniawi dan modal insan.





Selain itu, program ini diadakan bertujuan menekankan aspek pembangunan modal insan dan pendidikan moral menerusi bacaan selawat dan doa harian dalam kehidupan seharian kita.


No comments:

Post a Comment